Ekonomi.

Okej, det blir inga skor, så tänker jag just nu i alla fall.
Om jag ska kunna ha råd med allt jag vill, lägenhet, bil, tatuering, resor mm så måste jag prioritera.
Skorna behöver jag ju verkligen inte eftersom jag precis köpte ett par liknande. Och dem har jag inte ens betalt än.
Nu ska jag ta kontroll över min ekonomi. Sitter och skriver ner alla utgifter som är måsten varje månad, inte så många som tur är.
Eftersom jag inte betalar hem så får jag köpa vissa saker själv. Exempel, tandkräm, tandborste, ibland middagar om jag ska äta själv. Lunchen på jobb och just nu mitt eget frukostbröd eftersom jag har bytat till ett annat och mina föräldrar kommer säkert köpa fel så lika bra att köpa själv, haha. Det är småsaker men blir dyrt i längden. Sen finns det ju smink. Allt detta köper jag ju inte varje månad. Finns tre saker jag måste betala varje månad; mat, busskort och ladda telefonen.  
Och inte nog med det så ska jag ju göra en massa saker, fika, gå på bio, festa, mm..

Nu blev detta en hel jävla novell märkte jag haha. Men kände för att skriva av mig lite.
Har satt upp en plan som jag ska ha varje månad, jag hoppas att det funkar! Måste bli mer sparsam!
Jag ska exempelvis inte festa denna helgen, chockerande va!? haha.

Permalink Allmänt Share You Opinion (0) Trackbacks ()


Share Your Opinion


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback